Popüler Yayınlar

30 Kasım 2011 Çarşamba

İNSANLIGA VE BANA


Bir farenin yaşamına kim özenir ki? Kim bir fare gibi ölmek ister? ben isterim. ama her fare olmaz. özel olmalı .bir kobay fare gibi mesela. insanlık için bir yararım olmalı. bunu yaparken kimseye bak ben bunu yapıyorum sadece insanlık için yapıyorum demeden, hatta bir fare kadar habersiz olmalıyım bu işten . insanlar da benden habersiz evet insanlık için çalışıyorum ama onlar benden habersiz. onlar beni umursamıyor bile sadece yaşamamı sağlıyorlar kendileri öldürünceye kadar
Kaç bin insan kurtulur ben ölünce ?hangisi teşekkür etti bana? hangi şair yazdı şiirimi yada romanım var mı benim gibi  soruları sormadan bir fare gibi yaşayabilir miyim ben?                  
Bir fare gibi yasayabilir mi insan? kendi alanıma girildiği zaman yeraltına ufak deliklere saklanabilir miyim onlara görünmemek için. yiyecek için dışarı çıktığımda yani kendi alanımda yaşam yerimde öldürmeye çalışırlarsa beni.  sırf benden rahatsız oldukları için ya da benden tiksindikleri için.
Benim tek derdim yasamakken bir insan beni öldürürse kendi istemediği için.bir fare olsam kaldırabilir miyim böyle bir yükü? insanlar bu kadar bencilken bu kadar mütevazi kalabilmeyi.
Bir fare olunca bir takım haklar ister miyim acaba? yaşama hakkı mesela . bazen aklım karışınca ya da ufak tefek hırsızlıklar için girdiğim evlerde beni öldürmek yerine farklı yollara başvursalar. Affetseler mesela bir dilim peynir verip 2- 3 de bilmiş söz söyleseler bana. Özgürlük hakkı istesem mesela. Evde beni kapattıkları cam fanuslardan hava almak için dışarı çakma hakkım olsa. Çok şey istedim galiba.  Evet  evet  ben sadece bir fareyim bu kadar hakkım olamaz.
Bir şeyi atladım yine . peki fareler beni kabul ederler mi aralarına? Belki de bana güvenmezler ben bile güvenmezken insanlığıma. Şüpheye düşerler belki de ben beyaz farelerin üstünlüğünü dünyaya haykırırken gri fareler ne yapar diye. Doğulu fareler batılı fareler diye ikilik çıkarırım belki de . fare olunca böyle düşünceleri bırakır mıyım bilmiyorum. Ama insanken her tarafımda bu düşünceler var . evet ben bir insanım fareliğe özenen  bir insan…….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder